
Συλλαλητήριο διοργανώνει αυτή την ώρα στην Λ. Αθηνών (στο ύψωμα Σπ. Πάτση) ο Σύλλογος Οδηγών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), ο οποίος θα πραγματοποιήσει αργή πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στην οδό Μεσογείων. Οι οδηγοί ταξί διαμαρτύρονται για την “ακρίβεια, την υπερβολική φορολόγηση και τον αθέμιτο ανταγωνισμό”, όπως ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.
Οι προτάσεις περιλαμβάνουν. Αναπροσαρμογή των καθορισμένων τιμών των εισιτηρίων για το αεροδρόμιο της Αθήνας – κέντρο της πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2). Επανέναρξη της προσφοράς χριστουγεννιάτικων δώρων για τα ταξί με τους ίδιους όρους που ίσχυαν προηγουμένως. Νομοθεσία για τις ειδικές άδειες. Ελεύθερη πρόσβαση των επαγγελματικών ταξί στις λωρίδες λεωφορείων. Νομοθεσία σχετικά με την αμετάκλητη απώλεια ιδανικών μετοχών EDX. Υποχρεωτική κατάργηση της ταξινόμησης νέων ταξί από το 2026 μόνο για οχήματα μηδενικών εκπομπών- η πρόταση SATA μεταθέτει την υποχρέωση αυτή μέχρι το 2035. Δημιουργία μιας δημόσιας εφαρμογής για την παραγγελία ταξί χωρίς χρέωση τόσο για τους χρήστες όσο και για τους οδηγούς (όπως το Le taxi και το Catalunya στη Γαλλία). Για τα 7θέσια και 9θέσια ταξί: όλοι οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί στην Αττική θα μπορούν να ανταλλάσσουν τα παραδοσιακά ταξί EDX με 7θέσια και 9θέσια ταξί δωρεάν, χωρίς περιορισμούς ή ποσοστώσεις. Η διάρθρωση των τελών προτείνεται ως εξής Ρίψη σημαίας : EUR 5.00 Ελάχιστο ενοίκιο : EUR 10.00 5,00 EUR ανά άτομο (μετά το 5ο άτομο) Άμεση εφαρμογή της απόφασης για τα ταμειακά τέλη (Papanaccio). Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% σε 13% όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. Μείωση του ΦΠΑ στις επιβατικές μεταφορές στο 10%. Δίκαιο φορολογικό καθεστώς για τους αυτοαπασχολούμενους (αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ). Μόνιμη μείωση του φόρου πετρελαίου ή της επιδότησης καυσίμων για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων οχημάτων που χαρακτηρίζονται ως ταξί. Ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί θα πρέπει να προστατεύεται με κάθε δυνατό τρόπο. Προστασία και, όπου χρειάζεται, βελτίωση του νόμου 4530/2018. Οι υπηρεσίες που παρέχονται από ταξί και ενοικιάσεις αυτοκινήτων θα πρέπει να διαχωρίζονται σαφώς, χωρίς γκρίζες ζώνες. Επαναφορά των ελάχιστων περιόδων μίσθωσης και των ελάχιστων τιμών στις συμβάσεις HIC, τις οποίες η κυβέρνηση μείωσε στο μισό. Η επαναφορά της διάταξης που επιβάλλει την εγκατάσταση απορριμματοφόρων οχημάτων ως μέρος της ευθύνης των τοπικών αρχών σε όλη τη χώρα. Ορθή εφαρμογή μιας ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις ΕΙΧ και τη δημιουργία ενός διαχειριζόμενου μητρώου ενοικίων.